مروری بر کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد

خلاصه کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد اثر اکسی اوه

داستان کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد در مورد مینا و سرزمینی است که او و نسل‌های گذشته درآن زندگی کرده‌اند سرزمینی که مردمش معتقدند دچار نفرین خدای دریا شده است و هر ساله مورد هجوم بلایای طبیعی قرار می‌گیرد و بخشی از روست از بین می‌رود دیگر خبری از زمین‌های حاصلخیز نیست ماهیگریان با کمبود صید مواجه‌اند.همه‌ی اینها و افسانه‌های قدیمی باعث شده‌اند که مردم هر سال دختری زیبا که هجده سال دارد را به دریا بیاندازند تا شاید مقبول خدای دریا افتد و او را به عنوان عروس برگزیند و نفرینش باطل شود. ، دختر جوانی را به تصویر می‌کشد که هیچ‌وقت نقش اصلی او نبوده است. دوست‌داشتنی‌ترین دختر دهکده‌اش شیم چئونگ است، اما زیبایی چئونگ به همان اندازه که یک نفرین است، یک نعمت است – هر سال، یک عروس دختر به امید سیر کردن طوفان‌های مرگباری که زمین را فرا می‌گیرد، قربانی خدای دریا می‌شود. افسانه می گوید که فقط عروس واقعی خدای دریا سیل ها را برای همیشه آرام می کند. 

اینبار دختری به نام چیانگ که زیبایی‌اش بی‌همتاست انتخاب شده اما یک مشکل وجود دارد: او عاشق برادر مینا است. مینا برای نجات معشوق برادرش، در عوض به عنوان قربانی به دریا می‌پرد و قهرمان بی پروا داستان خودش می‌شود. در اعماق آب، او وارد قلمرو ارواح می شود.

اما هیچ چیز آنطور که به نظر می رسد نیست. وقتی مینا سعی می کند بفهمد چرا خدای دریا این همه طوفان در دنیای انسان ایجاد می کند، روح او دزدیده می شود. از آنجا، مینا باید از طریق دنیایی از جادو و داستان های گمشده و خدایان انتقام جو به دنبال پاسخی در مورد خدای دریا باشد، مبادا او برای همیشه روح شود. او در این ماجراجویی متوجه می‌شود که خدای دریا به خوابی عمیق فرو رفته و در واقع طلسم شده و کسانی هستند که نمی‌خواهند او از خواب بیدار شود و …

کتاب دختری که در اعماق دریا افتاد

شخصیت‌های اصلی کتاب «دختری که به اعماق دریا افتاد»:

  • مینا: دختری شجاع و فداکار که برای نجات برادرش به اعماق دریا می‌رود. او در دنیای زیر آب با چالش‌های زیادی روبرو می‌شود و باید هویت واقعی خود را کشف کند.
  • شین: پسری مرموز و جذاب که به مینا در سفرش کمک می‌کند. او در گذشته‌های تاریک گرفتار شد و به دنبال رستگاری است.
  • خدای دریا: موجودی قدرتمند که بر دنیای زیر آب حکومت می کند. او در ابتدا نسبت به مینا بی‌اعتماد است، اما به او علاقه‌مند می‌شود.
  • روح: موجودی جادویی که به مینا در درک قدرتهایش کمک می کند. او همچنین رازهای دنیای زیر آب را به مینا می‌آموزد.
  • خانواده مینا: شامل پدر، مادر و برادرش جون. در روستایی ساحلی زندگی می‌کنند و منتظر بازگشت مینا هستند.
  • روستای اهالی: مردمی ساده و خرافاتی که از خدای دریا می‌ترسند و هر سال یک دختر را به عنوان قربانی به او تقدیم می‌کنند.

جوایزی که کتاب دختری که در اعماق دریا افتاد کسب کرده است:

  • عنوان بهترین کتاب به نشریه‌ای نیویورک پُر لایبریری در سال ۲۰۲۲: این نشریه معتبر هر ساله فهرستی از بهترین کتاب‌های سال را در ژانرهای مختلف منتشر می‌کند. به عنوان بهترین کتاب در ژانر فانتزی نوجوانان، «دختری که به اعماق دریا افتاد» انتخاب شد که نشان‌دهنده نظر مثبت ادبیان به این اثر است.
  • قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های پابلیشرز ویکلی: مجله پابلیشرز ویکلی‌های معتبر در حوزه نشر کتاب است که هر هفته فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها را در آمریکا منتشر می‌کند. قرار گرفتن “دختری که به اعماق دریا افتاد” در این فهرست نشان‌دهنده استقبال خوانندگان از این کتاب است.
  • قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز: نیویورک تایمز نیز مانند پابلیشرز ویکلی، فهرستی از فروش‌ترین کتاب‌ها را هر هفته منتشر می‌کند. حضور “دختری که به اعماق دریا افتاد” در این فهرست نشان‌دهنده محبوبیت این کتاب در میان مخاطبان عام است.

علاوه بر این بر این جوایز، کتاب «دختری که به اعماق دریا افتاد» مورد تحسین کنترلان و خوانندگان قرار گرفته و به عنوان یکی از بهترین رمان‌های فانتزی سال شناخته شده است.

مروری بر کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد

در مورد اکسی اوه نویسنده کتاب دختری در اعماق دریا

اکسی اوه یک آمریکایی کره ای است که در شهر نیویورک متولد شده و در نیوجرسی بزرگ شده است. او تاریخ کره و نویسندگی خلاق را در مقطع کارشناسی در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو گذراند و دارای مدرک MFA در نویسندگی برای جوانان از دانشگاه لزلی است. علایق او شامل کی پاپ، انیمه، لوازم التحریر و چای شیر است و در حال حاضر با سگش تورو (به نام توتورو) در لاس وگاس، نوادا زندگی می کند. او نویسنده چندین کتاب برای نوجوانان است، از جمله دختری که زیر دریا افتاد.

اکسی اوه به خاطر رمان “دختری که به اعماق دریا افتاد” جوایز متعددی از جمله جایزه گودریدز برای بهترین کتاب فانتزی نوجوانان و جایزه نیویورک پاب را دریافت کرد.

او در حال حاضر مشغول نوشتن دومین رمان خود است که قرار است در سال 2024 منتشر شود.

نکاتی در مورد اکسی اوه:

  • او به خاطر خلق‌های قوی و جذاب، شخصیت‌های فانتزی بزرگ و پرجزئیات و روایت‌های پرماجرا و هیجان‌انگیز شناخته شده است.
  • داستان‌های او به مفاهیمی مانند شجاعت، فداکاری، عشق و امید می‌پردازند و خواننده را در این موضوعات مورد توجه قرار می‌دهند.
  • اکسی اوه یکی از امیدوارکننده‌ترین نویسندگان نسل جدید است و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

خرید کتاب‌ دختری که در اعماق دریا افتاد

برای خرید کتاب دختری که در اعماق دریا افتاد می‌توایند به سایت فروشگاه کتابانه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت