کتاب خردم کن

نگاهی به کتاب خردم کن

خلاصه کتاب خردم کن اثر طاهره مافی

کتاب خردم کن، اولین کتاب از مجموعه رمان شش‌گانه طاهره مافی است که داستان ژولیت فرارس، یک قهرمانِ 17 ساله را روایت می‌کند؛ قهرمان قصه ما به صورت ناخواسته و صرفا با یک لمسِ کوچک، قدرت کشتن مردم را دارد؛ برای همین هم 264 روز است که زندانی است! هیجانِ ماجرا از جایی آغاز می‌شود که ژولیت تصمیم به فرار و مبارزه با شرایطی می‌گیرد که در انتخابِ آن نقشی نداشته است؛ شرایطی ظالمانه، تاریک و البته بی‌انتها…

آدام، پسرکی که نگهبان زندان است، اولین جرقه این جسارت را در ژولیت روشن می‌کند؛ رابطه دوستی بین این دو عمیق‌تر می‌شود و درنهایت، ژولیت با یک دوراهیِ شگفت‌انگیز روبه‌رو خواهد شد؛ از یک سو همراهی با آدام و پذیرش ریسک فرار با او در عین‌حال که به دلیل لمس مرگبار، ممکن است جان دوستش را به خطر بیندازد و  از سویی دیگر، همراهی با حکومت فاسد و کنترل‌گر زمانه خود که می‌خواهد از ژولیت برای پیشبُرد اهداف تاریک خود سواستفاده کند.

کتاب خردم کن چند جلد است؟

کتاب خردم کن (Shatter Me) اولین جلد رسمی از مجموعه رمان شش جلدی محبوبی است که به قلم طاهره مافی نوشته شده است؛ هر کدام از این شش جلد که توسط نشر مجازی منتشر شده، به روایت ماجرا از دیدگاه شخصیت‌های مختلفِ داستان می‌پردازد. برای مثال، روایت کتاب خردم کن به ژولیت، دغدغه‌ها و تصمیم‌های او اختصاص دارد. رده سنی کتاب خردم کن به گونه‌ای است که نوجوانان و بزرگسالانِ مشتاق به ادبیات فانتزی از مطالعه آن لذت می‌برند.

نگاهی به کتاب خردم کن

ژانر کتاب خردم کن

احتمالا با مرور خلاصه کتاب خردم کن متوجه شده‌اید که این کتاب از جمله داستان‌های علمی، تخیلی است و در آن ویژگی‌های یک جامعه خیالیِ دوست نداشتنی به خوبی توصیف می‌شود! در این جامعه، هرج و مرج و بی‌اعتمادی به اوج خود رسیده است و همه چیز به طرز عجیب و غریبی غیرقابل تحمل است؛ این یعنی یک فانتزیِ ماجراجویانه که در عینِ آموزنده بودن، سرگرم‌کننده است!

مفاهیم و ارزش‌ها در کتاب خردم کن

این داستان از عشق، اضطراب، دوستی، همراهی، خانواده، عصیان و مهم‌تر از همه، کشف هویتِ خود سخن می‌گوید!

 کتاب خردم کن، دنیایی را به تصویر می‌کشد که در آن یک رژیم ظالمانه شهروندان خود را به طرز عجیبی کنترل نموده و قوانین و ارزش‌های خود را بر مردم تحمیل کرده است.

همچنین رمان خردم کن سفر ژولیت برای کشف و پذیرش خود واقعی‌اش را در قالب یک ماجراجویی هیجان‌انگیز روایت می‌کند.

عشق و اعتماد به خود، یکی دیگر از مفاهیم مطرح شده در کتاب خردم کن است؛ رده سنی کتاب خردم کن در تناسب خوبی با محتوای کتاب قرار دارد؛ ژولیت پس از طرد شدن و آزار و اذیت توسط والدین و جامعه، باید یاد بگیرد که به خود اعتماد کند و به خود عشق بورزد. او همچنین باید یاد بگیرد که به دیگران اعتماد کند و به آن‌ها عشق بورزد، به خصوص آدام و وارنر، که هر دو ادعا می‌کنند می‌خواهند از او محافظت کنند. ژولیت باید تصمیم بگیرد که به چه کسی می‌تواند اعتماد کند و چه کسی را می‌تواند دوست داشته باشد و چگونه انتخاب‌های او بر آینده او و سرنوشت جهان تأثیر می‌گذارد. کتاب خردم کن، اهمیت دوستی و وفاداری را به خوبی نشان می‌دهد!

شخصیت‌پردازی در کتاب خردم کن

ژولیت: در خلاصه کتاب خردم کن، اولین جلد از مجموعه شش جلدی رمان طاهره مافی، ژولیت به شدت آسیب دیده است اما نویسنده به جزئیات پیچیده‌ای در مورد نحوه تفکر و احساس این شخصیت می‌پردازد، او احساسات منفی بسیاری را درباره خود و شرایطش تجربه می‌کند و درعین‌حال نسبت به خود و دیگران بی‌اعتماد است؛ سیر تکامل شخصیت او ضمن آشنایی با آدام، روزنه‌ای برای شجاعتِ تغییر خواهد بود!

آدام کنت:آدام در ابتدا به ژولیت بی‌اعتماد است اما در نهایت، دوستیِ آن‌ها عمیق‌تر میشود و شاهد تلاش‌های او برای همدلی و دفاع از ژولیت خواهیم بود.

آرون وارنر:آرون وارنر فرمانده‌ای خشن و سرسخت است که به نظر می‌رسد برای زندگی یا احساسات انسان‌ها ارزشی قائل نیست. . در کتاب خردم کن، وارنر را صرفا به عنوان یک فردِ بی‌رحم و معتاد به کار می‌شناسیم که ژولیت را در موقعیت‌های استرس‌زا قرار می‌دهد؛ موقعیت هایی که او را مجبور به استفاده از تماس کشنده‌ نسبت به سایرین می‌کند.

نگاهی به کتاب خردم کن

آشنایی با طاهره مافی نویسنده کتاب خردم کن

طاهره مافی، نویسنده‌ای ایرانی – آمریکایی، متولد 9 نوامبر 1988 است.او کوچکترین فرزند میان پنج خواهر و برادر دیگر بوده و تمام مراحل تحصیل خود را در کشور آمریکا گذرانده پس از آن به دانشگاه سوکا رفت. او در طول دوران تحصیلی اش در دانشگاه، زبان اسپانیایی را هم آموخت. طاهره مافی در کنار نویسندگی، به هشت زبان زنده دنیا تسلط دارد و ژانر مورد علاقه او طبق گفته خودش، ادبیات فانتزی است.

در سال ۲۰۱۳ با نویسنده مشهور ژانر فانتزی، “رانسم ریگز” ازدواج کرد و در سال ۲۰۱۷ اولین فرزند خود را به دنیا آورد.

مافی در سال ۲۰۱۱ اولین کتاب خود با عنوان “خردم کن” را منتشر کرد. این کتاب که اولین جلد از سه‌گانه‌ای به همین نام است، به سرعت به موفقیتی چشمگیر دست یافت و طاهره مافی را به عنوان نویسنده‌ای شناخته شده در ژانر young adult معرفی کرد.

“خردم کن” داستانی عاشقانه، هیجان‌انگیز و پرماجرا در دنیایی پادآرمان‌شهر را روایت می‌کند. این کتاب با شخصیت‌های جذاب، دنیاسازی دقیق و فضایی پر از رمز و راز، مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و جوایز متعددی از جمله جایزه Goodreads Choice Awards را کسب کرد.

پس از انتشار “خردم کن”، مافی دو کتاب دیگر از این سه‌گانه با عنوان “کشفم کن” و “مرا بشکن” را نیز منتشر کرد. این دو کتاب نیز با استقبال فراوانی روبرو شدند و به تثبیت جایگاه مافی به عنوان یکی از نویسندگان برجسته کمک کردند.

خرید کتاب خردم کن از طاهره مافی

برای خرید کتاب خردم کن از طاهره مافی می‌توانید به سایت فروشگاه کتابانه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت