کتاب ویرانم کن

نگاهی به کتاب ویرانم کن اثر طاهره مافی

خلاصه‌ی کتاب ویرانم کن

کتاب ویرانم کن جلد یک و نیم مجموعه کتاب سه‌گانه‌ی طاهره مافی است، در جلد اول خواندیم که ژولیت با فرار از زندان و زخمی کردن وارنر خیال کرد این آخرین دیدار آن‌ها بوده است اما، وارنر از آن زخم کشنده به طرز شگفت‌انگیزی نجات یافت! این زخم، وارنر را سرکوب نکرد بلکه تلاش‌های او برای یافتن ژولیت و دوستانش که از زندان گریخته بودند، شدت بیشتری گرفت.

خلاصه کتاب ویرانم کن نشان می‌دهد داستان زمانی به لحاظ احساسی اوج می‌گیرد که ارون وارنرِ خشن متوجه می‌شود مسیر مشترکی با ژولیت دارد؛ بنابراین تصمیم می‌گیرد در این راه از او و دوستانش محافظت کند؛ هر چند که پدر وارنر نیز به جست‌وجوی ژولیت می‌پردازد و وارنر سعی دارد پیش از این انسان خطرناک، ژولیت را پیدا کند.

سبک نگارش رمان ویرانم کن

در جلد یک و نیمِ این مجموعه با عنوانِ کتاب ویرانم کن، نویسنده با کاوش در دنیای درونی وارنر و پیچیدگی‌های رابطه‌اش با ژولیت، به هیجان و اداراکِ عاطفی داستان می‌افزاید. سبک نوشتاری طاهره مافی در کتاب ویرانم کن به گونه‌ای است که با آشفتگی‌های ذهن وارنر، ذهن مخاطب را به طرز شاعرانه‌ای با هیجان و تردید و امیدواری ویران می‌کند!

نگاهی به کتاب ویرانم کن اثر طاهره مافی

مفاهیم و ارزش‌ها در کتاب ویرانم کن

کتاب ویرانم کن، یک کشفِ ترسناک درباره قدرت، هویت و مبارزه برای رستگاری است. طاهره مافی به عمق روح وارنر می‌پردازد و آسیب پذیری‌ها و ناامنی‌هایی که در زیر ظاهر سختگیرِ او پنهان شده است را آشکار می‌کند. از طریق درون‌نگری وارنر، خوانندگان دعوت می‌شوند تا در مورد پیچیدگی‌های اخلاقی و ماهیت واقعی قهرمانی فکر کنند.

کتاب خردم کن و ویرانم کن، مضامین عشق، وفاداری، و جست‌وجوی هویت در دنیایی که با خشونت و ستم تعریف شده است را بررسی می‌کند.

شخصیت‌پردازی در کتاب ویرانم کن

وارنر: مافی کتاب ویرانم کن را از دیدگاه وارنر( یکی از شخصیت‌های فرعی داستان) می‌نویسد؛ تا پیش از این، مخاطبِ جلد اول( کتاب خردم کن)، به سختی چیزی در مورد زندگی او می‌دانست.

پدر وارنر:پدر وارنر فرمانده عالی لشکر آمریکای شمالی است. او مرد قدرتمندی است که نسبت به خانواده خود بی‌تفاوت است و یک رهبر سرد و بی‌رحم به شمار می‌رود؛ همان‌طور که به پسرش آموخته این گونه باشد!

نگاهی به کتاب ویرانم کن اثر طاهره مافی

درباره نویسنده کتاب ویرانم کن طاهره مافی

طاهره مافی، نویسنده‌ای ایرانی-آمریکایی، در 9 نوامبر 1988 در ایالت کنتیکت آمریکا متولد شد. او بیشتر به خاطر نوشتن داستان‌های نوجوانان و رمان‌های علمی تخیلی شهرت دارد. طاهره مافی در دوران کودکی به همراه خانواده‌اش به ایران مهاجرت کرد و تا سن 8 سالگی در ایران زندگی می‌کرد. او در دانشگاه ایروین کالیفرنیا در رشته علوم سیاسی تحصیل کرد. طاهره مافی در سال 2013 با رنسام ریگز، نویسنده کتاب “خانه‌ای عجیب برای کودکان عجیب”، ازدواج کرد. او در حال حاضر در لس آنجلس زندگی می‌کند و به نوشتن داستان‌های جذاب و پرماجرا ادامه می‌دهد

کتاب‌های طاره مافی شامل:

  • کتاب سه‌گانه “خردم کن”: این سه‌گانه که شامل کتاب‌های “خردم کن” (2011)، “ویرانم کن” (2012) و “رهایم کن” (2013) می‌شود، به فارسی نیز ترجمه شده و از پرفروش‌ترین کتاب‌های نوجوانان در ایران است. این سه‌گانه در دنیایی توتالیتر روایت می‌شود و داستان دختری به نام ژولیت را دنبال می‌کند که لمس او کشنده است.
  • کتاب سه‌گانه “بازیابی من”: این سه‌گانه شامل کتاب‌های “آتش افروز” (2014)، “بازگردانم” (2015) و “گشودن” (2016) است و ادامه‌ای بر سه‌گانه “خردم کن” محسوب می‌شود.
  • کتاب “علاوه براین”: این رمان داستانی مستقل است که در دنیایی فانتزی روایت می‌شود.
  • کتاب “این احساس است”: این رمان داستانی عاشقانه و معاصر را روایت می‌کند.

جوایز و افتخارات:

  • نامزد دریافت جایزه Goodreads Choice Awards در سال‌های 2012 و 2013
  • برنده جایزه Odyssey در سال 2012
  • نامزد دریافت جایزه ALA Teen Choice در سال 2013

سبک نوشتاری:

  • رمان‌های طاهره مافی به دلیل لحن پرشور، شخصیت‌های پیچیده و داستان‌های هیجان‌انگیز مورد تحسین قرار گرفته‌اند.
  • او در آثار خود به موضوعاتی مانند عشق، قدرت، هویت، جنگ و صلح می‌پردازد.
  • رمان‌های او به زبان‌های مختلف ترجمه شده و در سراسر جهان پرفروش شده‌اند.

خرید کتاب ویرانم کن اثر طاهره مافی

برای خرید کتااب ویرانم کن اثر طاهره مافی می‌توانید به سایت فروشگاه کتابانه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت